Hashtag Din Vej Til Succes

3 Måde Hvordan Du Kan Hashtag Din Vej Til Dine Kunder & Level Up dit Insta Game

Læsetid: 7 min

Udviklingen af ​​hashtag (#) har været helt sindsyg, right? Hvordan er tegnet, som engang kun var kendt for at være en kryds-og-bolle brik blevet forvandlet til dronningen 👑 af sociale medieplatforme? Det er svært at sige, men en del af det skyldes helt sikkert #’s magiske evner til at forbinde, styrke og udviske linierne mellem fremmede, privatpersoner og virksomheder.

 

Desuden er der i dag ingen tvivl om, at hashtags spiller en uundværlig birolle når der skal sorteres og indsamles information, findes inspiration eller decideret købes på sociale medier. Men bruger DU dem faktisk til at løfte DIN virksomheds brand awareness? I denne vejledning giver vi dig 3 simple tips til hvordan du løfter dit Insta Game til nye højder #Letsdothis 👯‍♂️

 

1. Hashtags Øger Opmærksomheden & Synligheden 👀

 

Hvis du ønsker, at dine posts skal nå deres fulde potentiale, bør du ikke begrænse dig til kun at dele dit content med dit direkte publikum. Ved at tilføje flere hashtags bliver dit indhold synligt til flere brugere af Instagram og ikke kun dine egne followers. Hemmeligheden ligger dog i at kombinere mindre populære, så at sige niche-hashtags med brede populære trend-hashtags, så du rammer både dem der netop er en 1:1 på din persona og dem, der deler lignende eller ens interesser og behov med din primære kunde. Hashtags bruges nemlig ofte som en forlængelse af folks interesser og ønsker, så husk dette, når du også vælger dine! Hvad ville en af dine kunde søge efter? Og kan du udnytte lignende til brug i din virksomhed? Ingen virksomheder eger hashtags, så vær kreativ og brug dem du kan.

 

“Et post med et enkelt hashtag får 12,6% mere engagement end et post uden 🚀”

Nøglen til succes er at lade hashtags gøre arbejdet for dig! Men hvordan finder du de effektive og relevante? Start med at oprette en liste over nøgleord, som du kan relatere til dit brand, forretningsområde eller virksomhedsslogan! Disse kan opdeles i forskellige kategorier, som du kan så senere kan bruge på tværs af alt du poster. 

 

Derudover, prøv at udforske hvilke hashtags dine konkurrenter og kollegaer bruger. Eller brug en af ​​de mange Hashtag-generatorer, der giver dig en liste med hashtags, herunder deres rang baseret på popularitet og brug. Vi elsker disse!! Måske det er noget for dig også! SISTRIX Instagram Hashtag Generator eller Ingramer Hashtag generator for Instagram – Psst, de første søgninger er gratis!

 

 

Uh uh uh, hvis du har brug for en app-version af en hashtag-generator, så prøv AuthoHash. Denne app foreslår dig de bedste hashtags baseret på objektet i din post. Ikke flere manuelle indtastninger og all-love-for-AI – Supercool, right? 

 

Lad os give dig et praktisk eksempel: Lad os sige, at hvis du arbejder i en restaurant, foreslås følgende hashtags dig👇

 

Hashtag & Insta? Level it up, baby! Her er 3 tips how-to
Hashtag & Insta! Level it up, baby! Her er 3 tips

2. Hashtags Booster Din Generelle Markedsføring 💪

 

Leder du efter en smart måde at booste din markedsføringsstrategi på? Sig ikke mere. Lad de glamourøse hashtag komme dig til redning! Kombiner niche og trending hashtag og gør dine visuelle posts til produktplaceringer for dine ydelser eller produkter – Oven i hatten øger du kendskabsgraden til dig brand. Wuu 🚀 

 

MEN, vil du opnå endnu mere larm omkring dit brand, vil vi anbefale at du laver dit eget! Hashtags kan nemlig følges og dermed skåne dit publikum for at se alt dit content – Smart ikke? Når du gør barrierer mindre, er folk mere tilbøjelige til at følge dig (i det her tilfældet blot et #) OG du kan stadig koble dig på andre hashtags, så du stadig bliver eksponeret til andre end dine followers og med tiden dermed tiltrække nye og altid forblive in-top-of-mind.

Husk, at hashtagget ikke behøver at indeholde navnet på din virksomhed eller dit brand, så længe det på anden vis er forbundet med din brandidentitet. Så hiv i bremsen og skynd dig ikke med at oprette et tilfældigt, medmindre du har undersøgt det på forhånd. Tænk på noget short’n sweet, som dit audience let kan huske og forbinde med dit brand.

Brug dit brandede hashtag i dine posts og se hvordan interessenter holder sig ajour uden nødvendigt at følge dig! Det giver plus på engagement og samtidig et større audience i funnel, når det drejer sig om konvertere følgere. 

Du kan også lade dine følgere lave marketing for dig! Brug dit brandede hashtag i din Insta-bio og opfordre dem til at bruge det. Resultaterne? Brugergenereret indhold der er mere troværdigt end når afsenderen er en bizz + gratis promovering dit brand + et større community omkring dit brand, ved at forbinde ligesindede mennesker sammen. Win-win much! 🙆

 

Nysgerrig på at se et eksempel med ‘branded hashtags’? For eksempel bruger Kitkat #HaveAbreak og vi bruger #WeSpeakTourism. Hop hen på vores Instagram profil og se hvordan 🔍 

Hashtag & Insta? Level it up, baby! Her er 3 tips how-to
Hashtag & Insta? Level it up, baby! Her er 3 tips how-to

Husk, hashtags fungerer som søgemaskiner på sociale medier, så når du kombinerer dit egen signatur-hashtag eller mindre populære hashtags med ultra-populære, kommer du tættere på din målgruppe og øger også bevidstheden om dit brand blandt et større publikum.

 

Vidste du ❓👀

At du kan monitore hashtags og bruge automation til engagement? Hootsuite eller Socialalert er fantastiske programmer at starte med- Og nogle af vores yndlings også! 💜

 

Er du mere en visuel person? Voila! Nedenunder kan du se hvordan det ser ud når Socialert tracker performance af #visitnordjylland 👇

Hashtag & Insta! Level it up, baby! Her er Her er 3 tips how-to

3. Hashtags Genererer Større Brugerengagement & Community-Building 💗

 

Din connection til dine followers tages til det næste niveau, når du interagerer med dem i samtaler. Som nævnt før, gør hashtags det muligt at forbinde ligesindede brugere til at mødes over en fælles vision og hype omkring et bestemt emne. Hvorfor ikke forsøge at gøre dit brand til centrum for den hype💥 ?!

 

Ligesom du kan starte en samtale, når du tilføjer et hashtag til dit indlæg, kan du også engagere dig i en, når dit signatur-# er blevet brugt. Vær ikke genert over at blive involveret i dine followers opslag eller samtale ved at give et like 👍 eller efterlade en kommentar 💬 Dine følgere vil garanti føle sig bemærket og værdsat 😍 #InstaReality Hvad får du så ud af det, tænker du? Udover at øge dit brands synlighed får du et større brugerengagement, hvilket med tiden fører til flere følgere og button line.. endnu flere kunder til din virksomhed!

 

Tag et sneak peak på VisitNordjylland Instagram og se hvordan de organisere deres hashtags og connecter like-minded peeps 🎉

“Brug tid på at gennemtænke dine hashtags og bliv belønnet ASAP!”

Nysgerrig på mere info omkring hvordan du kan implementere hashtag? Så hop ind på denne blog fra planlægningsværktøjet Later og lær mere om de små # 👉 The Ultimate Guide to Using Instagram Hashtags.

 

Har du udfordringer med at identificere passende hashtags til din forretning? Så tøv ikke med at kommenterer bloggen her eller send os en privat email. Vores team vil glædeligt hjælpe jer 💜 Kontakt os nu.

 

Det er alt for nu kære læser. Følg os på LinkedIn or Facebook, så du ikke går glip af vores næste blogindlæg 💁

 

Vi skrives ved, indtil da… Happy Hashtagging! 😊

 

#speaktourism #Ispeaktourism #Wespeaktourism #InsightsbySpeakTourism

Thanks for reading along.

Leave a Reply