Digital Marketing

12 uundværlige og gratis værktøjer når du arbejder med Digital Marketing

At arbejde med Digital Marketing involverer en masse planlægning, og som i hvilken som helst anden virksomhed, handler det om bruge sin tid så effektivt som muligt. I Digital Marketing kan man gøre det ved at benytte sig at nogle planlægningsværktøjer, de er faktisk helt essentielle for at virksomheden kan køre rundt. Nogle gange kan det dog være svært at finde ud af hvilke værktøjer og programmer er de bedste, i forhold til pris og kvalitet. Derfor har vi samlet en liste af vores top 12 uundværlige & gratis værktøjer når du arbejder med digital marketing.

1. Trello 

 

Hvis vi starter ud med det helt basale som i kommunikation og planlægning mellem kollegaer, så bliver vi nødt til at nævne Trello. Trello er et værktøj som gør det muligt at planlægge og holde styr på sine projekter – både for sig selv, men også mellem kollegaer. På Trello kan du lave forskellige “kolonner” med tjeklister, huskelister, noter, osv., som alt sammen bliver opdateret live, så hver person kan se præcist hvornår en opgave er blevet løst eller tilføjet. Du kan tagge folk i bestemte opgaver, eller i kommentare til de forskellige opgaver. 

Link: https://trello.com

2. Google Drive 

 

Du kender det højst sandsynligt, men det betyder ikke at vi ikke vil nævne dette værktøj, fordi det er et af de vigtigste værktøjer i vores planlægning. På Google Drive har vi alle vores billeder og dokumenter fra de forskellige virksomheder som vi arbejder med. Google Drive opdaterer også live, hvilket vil sige at vi kan arbejde på det samme dokument på samme tid, og dele filer mellem så mange kunder og kollegaer som der er brug for. Google Drive er uundværligt! 

Link: www.drive.google.com

12 free tools when working with Digital Marketing

3. Canva 

 

Når du arbejder med Digital Marketing er en af hovedopgaverne at lave content, og nogle gange betyder det at du også skal lave grafik! Glem alt om at lære alle funktioner i Adobe pakken at kende, dyre kurser, og timevis af redigering på Adobe. Canva er intuitivt og kan bruges af alle. Canva tilbyder designs, grafik skabeloner, billeder, osv, Det eneste du skal gøre, er at uploade dine egne billeder og ændre tekster, og Voilà – professionel grafik, der ligner dem du vil se i de fleste kampagner. Tak Canva!

Link: www.canva.com

4. Pexels 

 

Når man laver content creation og skal tilføje billeder, men ikke lige har et billede som passer til det pågældende tema, så frygt ej! Pexels er der for dig. Pexels er en platform hvor fotografer uploader deres billeder så andre kan bruge dem, og dette er helt uden omkostninger. Det eneste de beder om er at nævne dem under billedet, men dette er altså ikke et krav. For det meste arbejder vi med vores egne billeder, men i nogle opgaver, som f.eks. Ghost Writing, der er Pexels vores go-to. Der findes mange lignende sider, men vores yndlings er Pexels!

Link: www.pexels.com

5. Snapseed 

 

Når du arbejder i Digital Marketing, er en af de vigtigste opgaver billedredigering. Snapseed er et udmærket værktøj til billedredigering som tilbyder de funktioner som vi har brug for til at redigere vores billeder. 

Link: Dette er en app.

6. Hootsuite 

 

Hootsuite er et andet uundværligt program, som bruges til at skemalægge opslag. Vi laver ganske enkelt alle opslag for en hel måned på en gang, og lægger dem derefter på Hootsuite, som poster dem i løbet af måneden. Det gør vores liv nemmere, og gør at vi kan poste på dage og tidspunkter hvor vi holder fri. Alene i dag, har vi planlagt mere end 1..000 opslag for vores kunder! Så næste gang du ser et Facebook opslag fra en virksomhed, kl. 9 om morgenen på en søndag, så er det nok Hootsuite der står bag 😉

Link: www.hootsuite.com

7. Tile Pic 

 

Denne app bruger vi til at give vores Instagram opsalg et Grid-format. Altså dele et billede op i f.eks. 12 dele, og poste på 12 forskellige dag. Dette gør at den pågældende Instagram profil får et smuk design, og er perfekt hvis du ikke har billeder nok til at poste hver dag, men stadigt gerne vil være aktiv på de sociale medier.

Link: Dette er en app, men tag et kig på vores eget Instagram design: https://www.instagram.com/speaktourism/

8. Mailchimp 

 

Dette værktøj bruger vi til at designe vores nyhedsbreve. Du skriver teksten, opretter dit design på Mailchimp, og vupti! Så nemt er det at sende flotte nyhedsbreve i dag. Få indblik i antal klik og åbningsrater, eller kobl din konto op med Google Analytics og mål dine konverteringer.

Link: www.mailchimp.com

9. Ripl 

 

Denne app er guld værd hvis du vil lave hurtige og professionelle videoer! Den er gratis, men hvis du vil have vandmærket i bunden væk, kan du betale dig fra det. 

Link: Ripl

10. Preview

 

Preview er igen en app der hjælper dig med at planlægge dine posts, men specifikt til Instagram. Denne app kan redigere, skemalægge, hjælpe dig med hashtags, reposte og meget mere. Et godt værktøj hvis du er en storforbruger af Instagram, selv hvis det kun er din egen konto 😉

Link: Dette er en app.

11. Zubtitle 

 

Dette program timer og transkriberer dine videoer, så du kun skal sidde med smårettelser bagefter. Det får dine videoer klar til de sociale medier, på kun et par minutter. Første credit er gratis, efterfølgende er det et betalingsprogram. Få 50% på din første måned ved at bruge denne kode: ZFC619

Link: Zubtitle

12. Toggl 

 

Hvis i ikke ved det endnu, så arbejder Speak Tourisms team online! Det betyder at vi selv bestemmer vores arbejdsplads, hvad enten det er fra en ø i Caribien eller hjemme fra sofaen. Det betyder også at vi ikke har den struktur, som man normalt har på en arbejdsplads, og det er her denne app kommer ind i billedet!

 

Toggl er en værktøj der hjælper dig til at øge din produktivitet. Du kan tilslutte den alle dine enheder, og så fungerer den egentligt som en chef der står og prikker dig på skulderen, lige så snart du bliver distraheret af kombinationen af din indbydende seng og alle de notifikationer som Netflix sender dig til dagligt. Toggle tilbyder dig en timer til opgaver, rapporter over hvor lang tid ting tager, og fakturerer effektivt for al din tid brugt. Helt klart et brugbart værktøj når man arbejder hjemmefra! 

Link: https://toggl.com/

 

Vi håber at du er blevet lidt klogere på både hvordan vi arbejder, men også på hvordan DU kan optimere din digitale marketing, ved hjælp af disse fantastiske værktøjer.

 

Send os endelig en besked her, hvis du har spørgsmål eller ønsker sparring på brug af et eller flere af de gratis værktøjer til digital marketing.

Tak fordi du læste

Join the discussion 2 Comments

  • I pay a quick visit day-to-day some blogs and information sites to read content, except this web site gives quality based writing.|

  • I know this if off topic but I’m looking into starting my own weblog and was wondering what all is required to get setup? I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I’m not very web savvy so I’m not 100 sure. Any recommendations or advice would be greatly appreciated. Thank you|

Leave a Reply